V roku „tisíc deväťsto veľmi dávno", keď bola obľúbenou farbou červená a ľudia mali viac vlasov vo svojich plnofúzoch ako na hlave, bola informácia pokladom. No ten sa po čase zakopal. Pýtame sa čo sa stalo ? Piráti sa zo sveta vytratili a ani samotný Jack Sparrow si nevie rady. Z prostého ľudu sa stal sprostý a aj šedá neinformovanosť nás dokáže uspokojiť. Konzumujeme televízny odpad rýchlejšie ako teplé rožky a nie sme zvedaví ani na dátum jeho spotreby. Novinky z domova a zahraničia sa stali novinkami z parlamentu, z krčiem či zoologických záhrad a všedný, ľudový občan nedokáže spozorovať rozdiely medzi nimi. Tomu, čo bolo niekedy radené podľa patričnej dôležitosti, bol vytvorený scenár hodný béčkoveho hollywoodského „trháku". Náš život sa v správach stáva stereotypom, a človek dopredu vie čo môže očakávať. Násilie, drogy, drogy, sex, podvod, drogy okorenené troškou vládneho rock´n´rollu. Už len zamiešať, dochutiť a máme tu delikatesu pre neuvedomelého slovenského diváka. Tomuto hovoríte správy ? Možno hovorím v mene chabého jedného percenta našej populácie keď tvrdím, že mňa nezaujíma nový zvierací prírastok bratislavskej zoo a taktiež ani žiadny nový zvierací prírastok v našej vláde. Je mi úplne „šuma fuk" ktorý z politikov nakradol viacej peňazí a ktorá celebrita má svoje vnady umelé. Vôbec by som sa nedivil ak by som sa z televíznych novín dozvedel ako trávilo pánovi premiérovi počas zasadnutia národnej rady.
Vyše polovica obsahu nadeľovaného o 19-tej hodine je nepodstatná a ďalšej pól hodine nemôžeme veriť. V čom sa teda skrýva výpovedná hodnota večerného spravodajstva ? Celé je to stavané na 5-tich minútach. Aby ste to lepšie pochopili, ide o 300 sekúnd slávy vždy inej celebrity. Speváci, herci, športovci policajti či politici. Takzvaní hrdinovia správ. Pravidlá takzvanej „hry na debila" sú veľmi jednoduché. Kto vyvedie väčšiu „hovädinu" vyhráva. Čím je ich výstrelok väčší, tým dlhších je ich 5 minút. Dobré skutky sa nerátajú, pretože sú zmetené prehreškami konkurencie. „Titulkové" pozície im môžu prekaziť iba prírodné katastrofy ako sú povodne, tornáda či slovensko-maďarské vzťahy.
Informácia sa stáva zložkou zábavného priemyslu. Na počiatku bolo slovo. Slovo bez významu...